torsdag 24 september 2009

Mina underbara barn


Idag har jag varit hemma med barnen eftersom Victoria kände sig hängig och trött. Fick åka och hämta henne i skolan i går eftermiddags för hon somnade nästan på lektionen... Stackarn. Jag som har tänkt att "Åh vilka friska barn jag har i dessa förkylningstider, de har inte varit sjuka en enda gång denna termin..." Men idag har jag givit bägge barnen juice av pressade citroner och apelsiner och de har ätit mycket frukt, så jag hoppas de kan gå till skolan imorgon igen. Matteo ska ju få ta med sig glass för att fira sin 2-årsdag (han fyller på lördag), men om vi är hemma får han ta med sig glass på måndag istället. Har iallafall hunnit med att städa hemmet, vilket annars kommer i andra hand när jag jobbar för fullt varje dag och är så trött på kvällarna. Så nu är det rent och fint, all tvätt hänger på tork och badrummet är skurat och skiner :) Matteo sover nu på eftermiddagen så det är lugn och ro! Annars är han lite busig om dagarna för han har fått för sig att hoppa i min säng och göra kullerbyttor, och imorse föll han ner och slog sitt lilla huvud stackars liten. Men upp igen skulle han och fortsätta hoppa. Envis som bara den! Ja, varje ålder har sin charm och visst är det mysigt med en 2-årings glädje till livet! Och inte att förglömma en 6-årings självkänsla. Victoria väljer just nu mellan att vilja bli sångerska, musicalartist eller ridlärare hihi! Dessa underbara barn! Jag är verkligen välsignad att jag har dem i mitt liv!

1 kommentar:

  1. Välkommen till bloggvärlden! Ska bli roligt att följa hur det är med dig och dina barn. Kram och lycka till!! /Ann-Louise

    SvaraRadera