tisdag 6 oktober 2009

Livet är härligt


Visst är livet härligt! Jag har så mycket att vara tacksam över; mitt liv, mina barn, min familj, min frälsning, mitt arbete, mitt hem, mina underbara vänner, ja ALLT! Det är en så härlig känsla när man tänker på att Gud verkligen har välsignat mitt liv så överflödande:) Jag tror det är viktigt att man räknar sina välsignelser och inte tar allt för givet... Visst finns det svåra saker i livet som inte är lätt att komma över, men jag tror att Herren ger kraften att ta itu med problemen "bergen" så att man kan gå över det med seger, istället för att Han tar bort berget helt och hållet... Jag tror (och vet) att man blir en starkare person när man gått igenom svåra saker. Därför är det så underbart när det finns "flyt i vardagen" när problemen känns långt borta, när man träffar intressanta människor, får känna kärlek och glädje varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar